A Nemzet Termékbevezetése
Ez a bejegyzés nem kapcsolódik szorosan az oldal profiljába, de szakmailag érdekesnek találom a kérdést, és mégis csak van valamilyen köze a gasztronómiához, így gondolom, hogy a blog kategóriában elfér.
Szeptember 12-én hatalmas esemény keretében mutatták be az Aqua Elixis-t, amit a nemzet üdítőitalaként aposztrofáltak. A kiemelt média figyelem megtette a hatását, egyre többen beszéltek az új üdítőről. Az első palackokat szeptemberre ígérték az áruházak polcaira, ami sokakat arra sarkalt, hogy a felfokozott érdeklődésüket átváltsák majd cselekvésre, és ha csak kipróbálás szintjén is, de vegyenek a termékből. Ó, jaj, de mi történt? Már október van, és a boltok polcain még semmi.
Mivel engem is érdekelt a téma, hát rákerestem, hátha megtudok valami új információt. Az első legkézenfekvőbb dolog az volt, hogy beütöm a böngésző címsorába az aquaelixis.hu címet, de a próbálkozásra csak átirányított a regisztrator.hu-ra. Nem volt nagyobb siker az .eu, és .com végződéssel sem. A keresőbe beütve az üdítő nevét nem találni mást, mint a bemutatóról származó sajtóanyagok hosszú listáját. Meg kellett állapítani, hogy a termék bemutatása után több, mint két héttel, még nincs webes elérhetősége. Ez több, mint hiba, mert elsődleges hírforrásként kellene rendelkeznie a termékkel kapcsolatban.
Második kísérletként ellátogattam a gyártó honlapjára, a szentkiralyi.hu-ra. Itt már kínomban röhögtem, mert egy árva leírás, vagy kép nem szerepel rajta az új, nemzet üdítőitaláról. És azért ez gyártóként mégis csak érdekes.
A Szenkirályi honlapján semmilyen információ nincs arról, hogy mikor lesz elérhető a termék.
A termékek listázása után arra a következtetésre juthatunk, hogy talán nem is a Szentkirályi gyártja az Aqua Elixist.
Mivel a gyártó honlapján sem jártam sikerrel, folytattam a keresést. Bár nem sok reményt fűztem a dologhoz, rákerestem a Facebookon is. És láss csodát, az Aqua Elixisnek saját oldala van. Remek! Bár itt sincs sok konkrétum arról, hogy mikor és hol lesz elérhető a termék, de legalább úgy néz ki, hogy mégis csak létezik. Már kezdtem azt hinni, hogy meghekkelték a médiát.
Aztán ráleltem az információhiány egyik okára is. A facebook oldalt csak szeptember 26-án hozták létre. Ugye a bemutató 12-én volt, ami barátok között is két hét! Rögtön az indulás másnapján született egy bejegyzés arról, hogy valaki véletlenül bekapcsolta a gyártósort, így végül is elindult a gyártás, és hamarosan lehet, hogy már a boltokba is eljut. Gondolom ez azon múlik majd, hogy milyen kedve lesz a sofőrnek. 🙂 Persze a kommunikáció folyamatosan arról szólt, hogy a termék szeptemberben a boltok polcaira kerül.
Véleményem szerint az, amit a termék bevezetése során elkövettek, az minimum egy kommunikációs csőd. Nem mellesleg projektmenedzsmentből egyes! Csak azért nem kellett volna bemutatni az Aqua Elixist szeptember 12-én, mert amúgy is összejöttek egy csomóan a gyártósor avatására. Vagy fel lehetett volna avatni a gyártósort úgy is, hogy közben az első tétel üdítőt már legyártották volna. Mennyivel látványosabb lett volna, ha az avatás utolsó fázisaként azt látjuk, hogy elindulnak a kamionok az üzletekbe, és másnap már bárki hozzájuthat a nemzet üdítőitalához. A minimum az lett volna, hogy a termék bemutatójára elkészül a hozzá kapcsolódó honlap, így lett volna a nagy nyilvánosság számára egy hiteles információ forrás. Az a kezdeti lelkesedés, amit a bemutató körüli felhajtással sikerült elérni, mára már erősen hanyatlott, az, hogy újra azon a szinten legyen, sok pénzbe fog kerülni a Szentkirályinak.
Végül nem tudom, hogy létezik-e olyan statisztika, ami azt mutatja meg, hogy milyen az üdítőital fogyasztás alakulása havi bontásban, de gyanítom, hogy sikerült ezt az egészet úgy időzíteni, amikor valószínűsíthető a visszaesés.